آماده سازی قبل از ایمپلنت دندان چگونه است؟

ایمپلنت ‌های دندانی برای بیمارانی که یک یا چند دندان از دست داده ‌اند، می ‌تواند یک روش درمانی متحول کننده زندگی باشد. ایمپلنت دندان می تواند به بازیابی لبخند شما کمک کند، توانایی جویدن غذا و صحبت کردن شما را بهبود بخشد و از تحلیل استخوان بیشتر در فک جلوگیری کند. آماده سازی قبل از ایمپلنت دندان چگونه است؟ با این حال، آماده سازی مناسب برای روش کاشت ایمپلنت دندانی به اطمینان پیدا کردن از یک نتیجه صاف و موفق کمک می کند.

اگر در حال انجام جراحی ایمپلنت دندان هستید، تیم دندانپزشکان ما در کلینیک رایا دنتال راهنمای مفیدی در مورد کارهایی که روز قبل و صبح روز ملاقات خود انجام دهید ایجاد کرده اند. اگر از اضطراب دندان رنج می برید، به دندانپزشکان ما اطلاع دهید. متخصصین کلینیک رایا دنتال مشاوره ارائه می دهند و به بهترین شکل ممکن به شما پاسخ می دهند.

کاشت ایمپلنت دندان

روش کاشت دندان چیست؟

روش کاشت دندان چیست؟

روش کاشت دندان یک جراحی سریع و مطمئن است. ایمپلنت از تیتانیوم و مواد دیگری ساخته شده است که با استخوان فک شما ترکیب می شود و عملکرد ریشه دندان را تقلید می کند. این ریشه مصنوعی به دندانپزشک اجازه می دهد تا دندان های جایگزین شما را محکم کند تا زمانی که ثبات پیدا کنند و با دندان های اطراف شما ترکیب شوند.

کاشت ایمپلنت دندان نیاز به چندین جلسه دارد. این شامل یک مشاوره، یک قرار ملاقات برای قرار دادن ایمپلنت، و جلسه بعدی برای چسباندن تاج دندان های جدید است.

موارد منع مصرف برای ایمپلنت دندان

کودکان در حال رشد ممکن است تا زمانی که رشد و تکامل فک آنها کامل نشده باشد، قادر به کاشت ایمپلنت دندان نباشند. افراد مبتلا به بیماری های مزمن مانند دیابت یا لوسمی نیز ممکن است کاندیدای مناسبی برای کاشت دندان نباشند. به این دلیل که این شرایط می توانند در بهبودی پس از جراحی اختلال ایجاد کنند.

اگر سیگار می کشید، ممکن است دندانپزشک شما جراحی را توصیه نکند، زیرا سیگار کشیدن می تواند روند بهبودی را کاهش دهد. با دندانپزشک خود در مورد تاریخچه پزشکی و عادات سبک زندگی خود صحبت کنید تا مطمئن شوید که کاندیدای خوبی برای این روش هستید.

هدف از روش کاشت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان می تواند جایگزین یک یا چند دندان دائمی از دست رفته در اثر آسیب، بیماری لثه، پوسیدگی دندان یا عفونت شود. زمانی که در مشاوره اولیه با دندانپزشک خود صحبت می کنید، ممکن است گزینه های دیگری برای جایگزینی دندان ها نیز مطرح شود. این موارد ممکن است شامل دندان مصنوعی و بریج باشد.

متخصصین ایمپلنت دندان بررسی خواهند کرد آیا فضای کافی و استخوان در ناحیه دندان از دست رفته برای این عمل دارید یا خیر.

اگر دندان شما برای مدتی از دست رفته باشد، ممکن است دچار تحلیل استخوان شده باشید و قبل از اینکه بتوانید عمل جراحی ایمپلنت دندان را انجام دهید نیاز به پیوند استخوان داشته باشید.

نحوه آماده شدن برای پروسه ایمپلنت دندان

قبل از انجام عمل، برای مشاوره اولیه به کلینیک دندانپزشکی خود مراجعه خواهید کرد. دندانپزشک شما یک معاینه جامع انجام خواهد داد. متخصصین در ابتدا عکس ‌برداری با اشعه ایکس را توصیه می کنند و با شما در مورد گزینه‌ های ایجاد طرحی برای جراحی ایمپلنت بحث می‌ کنند.

هنگامی که مشخص دش که از سلامت خوبی برخوردار هستید، قرار ملاقات جراحی را تعیین می کنند. اگر دندانپزشک شما آرام بخش IV را برای این عمل توصیه کرد، باید صحبت کنید که شخصی شما را به خانه بیاورد.

در طول پروسه ایمپلنت دندان چه انتظاراتی باید داشت؟

دندانپزشک شما را در مورد بهترین روش برای قرار دادن ایمپلنت دندان راهنمایی می کند. در موارد خاص، امکان کاشت ایمپلنت و قرار دادن دندان (تاج) در همان روز وجود دارد. با این حال، به طور معمول عمل ایمپلنت در جلسات متعددی که معمولاً چند ماه از هم فاصله دارند، انجام شود.

در مرحله اول، قرار دادن ایمپلنت از طریق جراحی، به شما بی‌ حسی موضعی تزریق می شود تا دهانتان بی ‌حس شود، یا آرام‌ بخش IV دریافت خواهید کرد. به این ترتیب هیچ درد یا ناراحتی احساس نخواهید کرد.

دندانپزشک یک برش در لثه شما ایجاد می کند تا ایمپلنت را در استخوان فک در محل دندان از دست رفته شما قرار دهد. پس از قرار دادن آن، دندانپزشک لثه ها را روی ایمپلنت می بندد تا پوشیده باقی بماند

شما در خانه بهبود می‌ یابید و احتمالاً چند ماه دیگر برای مرحله دوم عمل بازمی‌ گردید. این کار به استخوان، زمان کافی می دهد تا در اطراف ایمپلنت رشد کند و آن را به اندازه کافی قوی می کند تا در جای خود بماند. این فرآیند osseointegration نامیده می شود، به این معنی که تیتانیوم با استخوان ترکیب می شود.

دندانپزشک برای اطمینان از ایمن بودن ایمپلنت، شما را معاینه می کند. سپس، آنها یک قطعه اتصال به نام اباتمنت را روی قسمت پستی ایمپلنت قرار می دهند. این قسمتی است که دندان جدید را نگه می دارد.

هنگامی که لثه های شما بهبود می یابد، دندانپزشک از دندان های شما اثر می گذارد. آنها یک دندان جایگزین سفارشی ایجاد می کنند که تاج نیز نامیده می شود. سپس تاج به اباتمنت متصل می شود.

مدت زمان بهبودی پس از عمل ایمپلنت دندان چقدر است؟

اگر دندانپزشک شما از آرامبخش IV استفاده کند، برای چند ساعت کمی احساس کسالت می کنید. پس از کاشت ایمپلنت، ممکن است مقداری کبودی، تورم، خونریزی جزئی و درد را تجربه کنید. ممکن است به شما توصیه شود که در حین بهبودی از غذاهای نرم، غذاهای سرد و سوپ گرم استفاده کنید. برای کمک به درد، دندانپزشک شما احتمالاً داروهای بدون نسخه از جمله ادویل (ایبوپروفن) را پیشنهاد می کند.

مزایای ایمپلنت دندان

بهبودی پس از عمل ایمپلنت دندان چقدر است؟

نکاتی درمورد کاشت ایمپلنت دندان

برای کاشت ایمپلنت دندان باید نکاتی را از قبل بدانید که عبارتند از:

مراقبت بلند مدت

ایمپلنت های دندانی معمولاً به همان عادات بهداشت دندانی مانند دندان های معمولی شما نیاز دارند. برای حفظ سلامت آنها، دندان های خود را دو بار در روز مسواک بزنید، نخ دندان بکشید و برای قرار ملاقات های منظم به دندانپزشک خود مراجعه کنید. ایمپلنت های دندانی دچار پوسیدگی نمی شوند، اما می توانند تحت تاثیر بیماری پریودنتال قرار گیرند، بنابراین انجام مراقبت های خوب از دندان مهم است.

محل کاشت ایمپلنت

روش کاشت دندان معمولاً در مطب دندانپزشکی انجام می شود. کاشت ایمپلنت دندان توسط تیمی از متخصصان آموزش دیده کلینیک رایا دنتال برای جراحی دهان و دندانپزشکی ترمیمی انجام می شود.

غذا و نوشیدنی

اگر بی حسی موضعی دارید، می توانید چند ساعت قبل از عمل یک وعده غذایی سبک بخورید. اگر آرامبخش IV دارید، به شما توصیه می شود که بعد از نیمه شب شب روز قبل، دیگر چیزی نخورید. این کمک می کند تا مطمئن شوید که معده شما خالی است.

داروها

دندانپزشک شما ممکن است آنتی بیوتیک هایی را برای چند روز قبل از جراحی تجویز کند تا از شکست زودهنگام ایمپلنت جلوگیری کند.

جمع بندی:

اگر قصد انجام کاشت ایمپلنت دندان را دارید، توصیه می شود که با مشاورین و متخصصین حرفه ای ایمپلنت دندان ما در کلینیک رایا دنتال مشورت کنید و بهترین راهنمایی را برای آماده سازی قبل از ایمپلنت دندان دریافت نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد کاشت ایمپلنت دندان از طریق راه های ارتباطی موجود در وب سایت با ما تماس بگیرید.