ایمپلنت دیجیتال چقدر زمان میبرد؟

آیا در حال حاضر از ظاهر لبخند خود ناراضی هستید؟ اگر دندان های از دست رفته دارید، وقت آن است که یک قرار ملاقات با دندانپزشک و متخصصین ایمپلنت ما در کلینیک رایا دنتال، تعیین کنید. از دست دادن دندان ها می تواند عزت نفس شما را کاهش داده و بر سلامت دهان و دندان شما تأثیر بگذارد. به همین دلیل است که متخصصین ایمپلنت کلینیک رایا دنتال ممکن است جراحی ایمپلنت دیجیتال را برای بازگرداندن لبخند شما توصیه کند. در این مقاله به بررسی کامل جراحی ایمپلنت دیجیتال و این که ایمپلنت دیجیتال چقدر زمان میبرد؟ می پردازیم.

کاشت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان یک ریشه دندان مصنوعی است (اغلب از تیتانیوم ساخته شده است) که برای پشتیبانی از ترمیم های بعدی مانند تاج طراحی شده است.

اگر یک یا چند دندان بزرگسال دائمی را از دست داده اید و دوست دارید لبخندی زیبا داشته باشید، ممکن است کاندیدای ایمپلنت دندان باشید. ایمپلنت های دندانی تیتانیوم را می توان با موفقیت در استخوان ترکیب کرد و پایه ای محکم برای ترمیم دندان در آینده ایجاد کرد.

ایمپلنت های دندانی را نباید با روکش هایی اشتباه گرفت که روی ایمپلنت ها پیچ می شوند و ظاهر دندان های طبیعی را تقلید می کنند. تاج ایمپلنت دندان اصلی را از نظر شکل، اندازه و استحکام تکرار می کند تا بتوانید با لبخند جدید خود احساس اطمینان کنید.

بسته به شرایط منحصر به فرد شما، متخصصین ما ممکن است تغییراتی را در مورد ایمپلنت دندان توصیه کند، مانند پل با تکیه گاه ایمپلنت یا پروتز متکی به ایمپلنت. هنگامی که تاج روی آن محکم شود، نمی توانید پایه ایمپلنت دندان را ببینید.

جراحی ایمپلنت دیجیتال چیست؟

جراحی ایمپلنت دیجیتال (که به آن جراحی ایمپلنت ناوبری دیجیتال نیز گفته می شود) از یک شبیه سازی کامپیوتری سه بعدی برای بررسی وضعیت استخوان و موقعیت عصب استفاده می کند. با این اطلاعات، دندانپزشک قادر خواهد بود یک جراحی را با حداقل برش برنامه ریزی کند. از آنجایی که جراحی ایمپلنت دیجیتال بر ایجاد کوچکترین برش ممکن تمرکز دارد، درد بسیار کمتری در مقایسه با جراحی کاشت سنتی وجود دارد.

در طول عمل دندانپزشکی، یک ابزار دقیق روی دندان های شما نصب می شود تا اطمینان حاصل شود که هیچ آسیبی به عصب یا دندان های اطراف وارد نمی شود. این ابزار کوچک به دندانپزشک کمک می کند تا برش های دقیق و در عین حال کوچکی برای کاشت ایمپلنت دندان ایجاد کند.

جراحی ایمپلنت دندان دیجیتال یک تکنیک پیشرفته است که از آخرین فناوری برای پر کردن شکاف ‌های دندان‌ های از دست رفته استفاده می‌ کند. برخلاف روش ‌های سنتی، این رویکرد بر یک شبیه‌ سازی رایانه‌ ای سه بعدی برای ارزیابی وضعیت استخوان و محل عصب قبل از شروع فرآیند متکی است.

این روش به دلیل دقت در قرار دادن ایمپلنت ها متمایز است که به طور قابل توجهی ناراحتی را در مقایسه با جراحی های معمولی ایمپلنت کاهش می دهد. در واقع، روش ‌های کاشت دندان دیجیتال معمولاً شامل حداقل برش‌ ها می‌ شود – به معنی درد کمتر و زمان بهبودی سریع‌ تر.

کاشت ایمپلنت دیجیتال نه تنها موقعیت بهینه را تضمین می کند، بلکه آسیب به بافت لثه اطراف را نیز به حداقل می رساند. در نتیجه تورم و خونریزی کمتر پس از عمل را به همراه دارد.

کل فرآیند با استفاده از این روش برای هر تعویض دندان حدود 10 تا 20 دقیقه طول می کشد. علاوه بر این، بیماران اغلب نیاز به بازدیدهای بعدی کمتری دارند زیرا به لطف برنامه ریزی دقیق قبل از عمل در این نوع روش، همه چیز از ابتدا به راحتی پیش می رود.

جراحی ایمپلنت دیجیتال   

نقش فناوری در جراحی ایمپلنت دیجیتال

نقش فناوری در جراحی ایمپلنت دندان دیجیتال

استفاده از ناوبری با هدایت کامپیوتری با ارائه راهنمایی بصری در زمان واقعی در هر مرحله از عمل ایمپلنت، به حذف زمان طولانی و دقت کمتر از جراحی های سنتی دندان کمک می کند. در واقع، چنین پیشرفتی این امکان را فراهم کرده است که این روش‌ها در مقایسه با جراحی ‌های برش عمومی کمتر تهاجمی باشند و در عین حال خونریزی و تورم بعد از جراحی را نیز کاهش دهند.

با کمک سیستم‌ های نرم‌ افزاری پیشرفته، م ی‌توانیم به ‌صورت دیجیتالی مسیر قرارگیری دقیق هر ایمپلنت را بر اساس اسکن ‌های دقیق از دهان شما که قبلاً با استفاده از اسکنرهای داخل دهانی گرفته شده است، ترسیم کنیم. به این ترتیب ایمپلنت ‌های سفارشی را می ‌گیرید که دقیقاً مطابق با ابعاد ریشه دندان طراحی شده‌ اند.

اسکنرهای داخل دهانی نیز نقش مهمی در فرآیند ایمپلنت دندان دیجیتال دارند. این دستگاه‌ های با تکنولوژی بالا تصاویر دقیق و دقیقی از ساختار دهان شما ارائه می ‌کنند تا به برنامه ‌ریزی دقیقی که هر ایمپلنت دقیقاً کجا باید قرار بگیرد، کمک می ‌کند. ایمپلنت دیجیتال به دلیل استفاده از تکنولوژی پیشرفته حین درمان، در کوتاه ترین زمان ممکن عمل کاشت ایمپلنت انجام می شود و فرد در مدت زمان کوتاهی بهبودی کامل پیدا می کند.

این پیشرفت ‌ها نحوه رویکرد ما به دندانپزشکی را تغییر می ‌دهند و نه تنها برای ما پزشکان، بلکه برای شما، بیماران ارزشمند ما، مزایایی به ارمغان می ‌آورند.

مزیت دیجیتالی بودن ایمپلنت در دندانپزشکی

به جای روش‌های سنتی درج که نیاز به برش ‌های بزرگ در طول کل لثه دارند، ایمپلنت دیجیتال به مکان ‌یابی دقیق نقاط قرارگیری پایه ایمپلنت با روش ‌های کمتر تهاجمی کمک می ‌کند. این باعث کاهش خونریزی و زمان بهبودی می شود و در عین حال نتایج کلی سلامت دهان را افزایش می دهد.

دندانپزشکان ما در کلینیک رایا دنتال با استفاده از ابزارهای شبیه‌ سازی رایانه ‌ای سه بعدی، وضعیت استخوان را قبل از شروع درمان ارزیابی می ‌کند و از مناسب بودن این روش اطمینان می ‌دهد و در عین حال خطرات احتمالی مرتبط با قضاوت نادرست موقعیت عصبی را که معمولاً در روش‌ های معمول دیده می ‌شود، به حداقل می‌ رساند.

ایمپلنت های دندانی مقرون به صرفه که ماندگاری دارند

مزایای انتخاب این روش نوآورانه فراتر از راحتی در طول فرآیند جراحی است – این در مورد پایداری طولانی مدت نیز هست. برخلاف بریج‌ های ثابت یا پروتزهای معمولی که در طول زمان مستعد جابجایی هستند، ایمپلنت ‌های دندانی دیجیتال محکم در ساختار استخوان فک قرار می ‌گیرند و رفتاری مشابه دندان‌ های از دست رفته را شبیه ‌سازی می ‌کنند.

در واقع، این گزینه ‌های جایگزین می ‌توانند از جابجایی دندان‌ های مجاور از جای خود جلوگیری کنند و ویژگی ‌های صورت را حفظ کنند و نه تنها عملکرد بایت زیبا، بلکه یک عملکرد سالم و شفافیت گفتار را نیز به شما می ‌دهند. برای کسانی که به دنبال راه حلی طولانی مدت هستند، ایمپلنت های دندانی دیجیتال جایگزین موثر و قابل اعتمادی هستند.

آیا درد کمتری نسبت به سایر جراحی های ایمپلنت دندانی دارد؟

در جراحی سنتی کاشت دندان، لثه باید در تمام طول محل کاشت ایمپلنت بریده شود. به همین دلیل است که بسیاری از بیماران اکنون به جراحی ایمپلنت دیجیتال روی آورده اند.

جراحی ایمپلنت دیجیتال به حداقل برش نیاز دارد زیرا از عکس‌ های سی‌ تی سه بعدی برای بررسی وضعیت استخوان و موقعیت عصب استفاده می ‌کند. از طرف دیگر، جراحی کاشت دندان سنتی مستلزم ایجاد یک برش بزرگ در امتداد لثه تا پایین استخوان است.

سوراخی که در ایمپلنت دندان شما ایجاد می کنیم به اندازه ای کوچک است که نیازی به بخیه نداشته باشد. این نه تنها دوره بهبودی شما را کاهش می دهد، بلکه خطر تورم، خونریزی و عفونت را نیز کاهش می دهد. معمولاً کل جراحی ایمپلنت دیجیتال برای هر یک تا دو ایمپلنت دندان حدود 10 تا 20 دقیقه طول می کشد.

 معایب ایمپلنت دیجیتال

مزیت دیجیتالی بودن ایمپلنت در دندانپزشکی

نتیجه گیری:

دیگر خبری از برش های دردناک و دوره های نقاهت طولانی بعد از کاشت ایمپلنت دندان نیست. در عوض، با شبیه‌ سازی‌ های سه ‌بعدی که شرایط استخوانی را ارزیابی می ‌کنند و حداقل جراحی‌ های برش را برآورده می‌ کنند، راحتی را با دقت ملاقات می‌ کنند.

ما کشف کرده‌ ایم که چگونه این روش پیشرفته می ‌تواند لبخند شما را تنها در چند دقیقه برای هر دندان بازگرداند. با تورم یا خونریزی کمتر در مقایسه با روش‌های سنتی، واضح است که چرا افراد بیشتری این روش کاشت ایمپلنت پیشرفته را انتخاب می‌ کنند.

ایمپلنت های دیجیتال نه تنها لبخندی با اعتماد به نفس را به شما باز می گرداند، بلکه به حفظ ساختار صورت و افزایش وضوح گفتار کمک می کند. و همه اینها به لطف پیشرفت های تکنولوژیکی مانند هدایت کامپیوتری و اسکنرهای داخل دهانی!

اگر دندان های از دست رفته باعث ناراحتی شما می شود، جراحی ایمپلنت دندان دیجیتال ممکن است بهتر گزینه برای بازگرداندن عملکرد دندان شما باشد.