ایمپلنت کره ای یا سوئیسی؟ کدام بهتر است؟

ایمپلنت دندان بهترین راه برای پر کردن شکاف دندان های از دست رفته است. این روش دندانپزشکی چند سالی است که بسیار محبوب شده است و رضایت افرادی که از این روش استفاده کرده اند هر روز جذابیت این روش درمانی را بیشتر کرده است. اما نکته ای که قبل از کاشت باید به آن توجه کنید کیفیت و کیفیت آن است. درواقع برند ایمپلنتی که متخصص ایمپلنت برای شما استفاده می کند اهمیت زیادی دارد. در این مقاله تصمیم داریم مقایسه ای کوچک در مورد ایمپلنت های کره ای و سوئیسی انجام دهیم. ایمپلنت کره ای یا سوئیسی؟ کدام بهتر است؟

برند  ایمپلنت دندان

ایمپلنت کره ای یا سوئیسی؟

آیا بین برندهای ایمپلنت دندان تفاوتی وجود دارد؟

پاسخ سریع به سوال شما این است: بله. بین برندهای ایمپلنت دندان تفاوت وجود دارد.

فراتر از هزینه های مختلف، برندهای مختلف ایمپلنت دندان دارای اندازه های فیزیکی متفاوتی هستند. برخی از مارک های ایمپلنت دندان باریک تر هستند در حالی که برخی دیگر ممکن است بزرگتر باشند. تفاوت اندازه برندهای مختلف ایمپلنت می تواند بر نتیجه درمان نهایی بسته به محل قرارگیری دندان تأثیر بگذارد.

در حالی که برخی از کلینیک های دندانپزشکی ممکن است استفاده از یک برند منحصر به فرد را برای همه موارد ایمپلنت ترجیح دهند، در کلینیک دندانپزشکی رایا، ما از ترکیبی از مارک های ایمپلنت دندانی برای دستیابی به نتایج مطلوب بیماران خود بر اساس نقاط نیاز بیماران و عملکرد ایمپلنت ها استفاده می کنیم.

تفاوت بین ایمپلنت کره ای و سوئیسی چیست؟

در کشور ما به دلیل قیمت پایین ایمپلنت های کره ای نسبت به سایر رقبا و در دسترس بودن آن، بیشتر در کلینیک های دندانپزشکی مورد استفاده قرار می گیرند. قیمت پایین ایمپلنت های کره ای دلیل بر بی کیفیتی این محصول نیست. زیرا ایمپلنت های کره ای دارای برندهای مختلفی هستند که کیفیت بسیار بالایی دارند و می توانند سال ها دوام بیاورند.

برندهایی که می توانید در ایمپلنت های کره ای پیدا کنید به شرح زیر است:

  • برند دنتیوم : یکی از پرفروش ترین ایمپلنت های کره ای است که دارای قیمت مناسب و جراحی نسبتا ساده می باشد و به راحتی داخل دهان قرار می گیرد.
  • برند من (My brand) : این برند یکی از ده ایمپلنت برتر دنیاست. کیفیتش عالیه ولی از نظر قیمت یکی از گران ترین برندهای کره ای ایمپلنت هست.
  • برند مگاژن: این برند علاوه بر کره در اروپا نیز تولید می شود و یکی از معروف ترین برندهای کره ای است.
  • برند DIO :  این برند کیفیت خوبی دارد و بعد از ایمپلنت Ostem یکی از گران ترین برندهای کره ای است.
  • برند Snowcon :  یکی از برندهای محبوب کره ای است که از نظر کارایی و زیبایی بسیار عالی هستند.

برندهای مطرح در ایمپلنت های سوئیسی به شرح زیر است:

  1. برند استرومن
  2. برند SPA
  3. برند SEC
  4. برند نئوبیوتک
  5. برند نئودنت (یکی از بزرگترین شرکت های تولید ایمپلنت در جهان است و رتبه دوم را در جهان دارد)
  6. قبل از مراجعه به جراح ایمپلنت دندان برای مشاوره، درباره ترجیحات درمانی خود تصمیم دقیقی بگیرید.

ایمپلنت کره ای یا سوئیسی؟

اگر بخواهیم ایمپلنت های کره ای و سوئیسی را از نزدیک ببینیم و یکی از این دو را انتخاب کنیم. بهتر است معیارهای زیر را در نظر بگیرید:

کیفیت ایمپلنت:

کیفیت ساخت ایمپلنت سوئیسی بالاتر از کره ای است. اما ایمپلنت کره ای نیز کیفیت خوب و قابل قبولی دارد.

قیمت ایمپلنت:

ایمپلنت کره ای قیمت پایین تری نسبت به سوئیسی دارد که باعث افزایش محبوبیت این برند در ایران شده است. اگر به دنبال یک ایمپلنت اقتصادی با کیفیت خوب هستید می توانید از برندهای ایمپلنت ساخت کره استفاده کنید.

در دسترس بودن ایمپلنت:

برندهای مختلفی از ایمپلنت های ساخت کره در ایران وجود دارد. یکی دیگر از دلایل کاهش قیمت ایمپلنت های کره ای در دسترس بودن آن است.

میزان موفقیت کاشت:

با توجه به کیفیت بالای ایمپلنت های سوئیسی، میزان موفقیت کاشت این نوع ایمپلنت ها بسیار بیشتر از ایمپلنت های کره ای است. اما مهمترین عامل در میزان موفقیت کاشت ایمپلنت را تجربه و تخصص دندانپزشک تعیین می کند.

تجربه نشان داده است که علاوه بر نوع برند و کیفیت ایمپلنت، سطح تخصص و تجربه و مهارت متخصص ایمپلنت بسیار مهم است. کلینیک دندانپزشکی رایا دنتال دارای متخصصین ایمپلنت حرفه ای با سابقه کاری بالا می باشد که می توانند در اختیار شما قرار دهند با بهترین خدمات در زمینه ایمپلنت دندان.

آیا همه برندهای ایمپلنت دندان دوام یکسانی دارند؟

متأسفانه، نمی توان فهرست کامل برندهای ایمپلنت دندان را برای ارزیابی ماندگاری آنها بررسی کرد. برخی از دندانپزشکان از برندهای خاصی استفاده می کنند، در حالی که برخی دیگر ترجیح می دهند استفاده از مارک ها را بر اساس نیازهای درمانی تغییر دهند.

اگر یک برند ایمپلنت دندانی توسط سازمان نظارتی برای استفاده تجاری تایید شده باشد، بررسی های کیفیت و انطباق لازم را انجام داده است که ایمنی و دوام آن را تضمین می کند.

فرآیند بررسی کیفیت ایمپلنت دندان شامل آزمایش و کنترل کیفیت برای اطمینان از ایمنی محصول می شود. نهادهای معتبر بین المللی معتبر مانند سازمان غذا و دارو (FDA) و نشان CE اروپا به عنوان معیاری استفاده می شود که آیا یک محصول خاص تحت آزمایشات آزمایشگاهی و بالینی لازم برای اطمینان از ایمنی و کارایی آن قرار گرفته است یا خیر.

ایمپلنت کره ای

دوام و ماندگاری ایمپلنت دندان

آیا انتخاب برند ایمپلنت دندان مهم است؟

بیش از 150 برند ایمپلنت دندان برای بیماران موجود است. برخی از کلینیک های دندانپزشکی ممکن است بر روی یک برند خاص ایمپلنت دندان تمرکز کنند تا هزینه بالاتر درمان را توضیح دهند. به دلیل چنین استراتژی های قیمت گذاری، ممکن است هزینه یک نام تجاری ایمپلنت دندان را با برتری آن در کیفیت برابر بدانید. در حالی که درست است که برخی از مارک های ایمپلنت دندانی قیمت بیشتری نسبت به سایرین دارند، اما این نباید تنها شاخص کیفیت و دوام آنها باشد.

در نهایت، تمام محصولات ایمپلنت دندانی به منظور ارائه نتایج مشابه هستند – جایگزینی دندان های از دست رفته با یک جایگزین دائمی. در حالی که مواردی وجود دارد که مارک های ایمپلنت آنطور که تبلیغ می شود عمل نکرده اند، می توانید مطمئن باشید که مارک های ایمپلنت دندان در کلینیک دندانپزشکی رایا که برای عرضه در کلینیک های دندانپزشکی تایید شده اند، آزمایش های دقیق مربوطه را پشت سر گذاشته اند.

جمع بندی:

اگر قصد کاشت ایمپلنت دندان با بهترین کیفیت و قیمت را دارید، ایمپلنت های کره ای از نظر قیمت به صرفه تر هستند ولی ایمپلنت های سوئیسی از نظر دوام و کیفیت برتر هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد ایمپلنت های دندان و تعرفه آن ها با ما در کلینیک رایا دنتال تماس بگیرید.