ایمپلنت all on 4 چیست و چه کاربردی دارد؟

All On 4  یک تکنیک ایمپلنت دندانی است که در آن مجموعه دندان های بالایی یا پایینی تنها با چهار ایمپلنت جایگزین می شوند. این چهار ایمپلنت به عنوان یک مکانیسم پشتیبانی برای قرار دادن مجموعه جدیدی از دندان های ثابت عمل می کنند. با روش کاشت دندان  All On 4، ایمپلنت های خلفی 45 درجه به سمت عقب دهان متمایل می شوند و در قسمت جلویی فک بالا، ناحیه ای از فک با تراکم استخوان بالاتر قرار می گیرند. در مقایسه با سایر روش‌ های ایمپلنت، تکنیک All On 4 به تراکم استخوان یکسانی برای محکم کردن ایمپلنت نیاز ندارد. در ادامه مقاله به بررسی کامل ایمپلنت all on 4 چیست و چه کاربردی دارد؟ می پردازیم.

 ایمپلنت های All-on-4

ایمپلنت های All-on-4 چیست؟

ایمپلنت های All-on-4 چیست؟

ایمپلنت های All-on-4 یک راه حل دندانپزشکی جدید هستند که تنها با چهار ایمپلنت دندانی که دارای موقعیت استراتژیک هستند، قوس کامل دندان های از دست رفته را جایگزین می کند. این تکنیک نوآورانه پایه ای مطمئن و دائمی را برای مجموعه ای از دندان های جدید فراهم می کند و عملکرد و زیبایی را بازیابی می کند. با ایمپلنت های  All-on-4، بیماران می توانند از لبخندی طبیعی لذت ببرند و توانایی خود را برای خوردن، صحبت کردن و زندگی با اعتماد به نفس بازیابند.

روش All-on-4  چگونه کار می کند؟

چهار ایمپلنت در استخوان فک برای حمایت از یک پروتز ثابت استفاده می شود که می تواند در عرض 24 ساعت پس از جراحی نصب شود. بافت‌ های استخوانی پس از قرارگیری با چهار ایمپلنت یکپارچه می ‌شوند و یک نقطه اتصال محکم برای پروتز دندان تشکیل می ‌دهند.

ما این روش را در کلینیک رایا دنتال با اطمینان از راحتی شما شروع می کنیم. پس از آن بیهوشی انجام می شود. ایمپلنت ها پس از آماده شدن دهان شما نصب می شوند. دندان های شکسته یا پوسیده و بافت های بیمار یا عفونی در دهان و فک باید برداشته شوند.

در طول عمل کاشت، پست های تیتانیومی در استخوان فک قرار داده می شود. معمولاً دو ایمپلنت در جلوی دهان و دو ایمپلنت در پشت قرار می‌گیرند تا نیرو به طور مساوی در سراسر دندان مصنوعی توزیع شود. پس از تکمیل این فرآیند، محل‌ جراحی بخیه می ‌شود. در نهایت، برای رها شدن و بهبودی از داروی بیهوشی به ریکاوری منتقل خواهید شد.

در طول فرآیند کاشت دندان All On Four چه انتظاری باید داشت؟

روش کاشت دندان All On Four معمولاً تحت بی حسی موضعی انجام می شود تا درد و ناراحتی به حداقل برسد. انجام این عمل معمولاً چند ساعت طول می کشد و بیماران می توانند در همان روز به خانه برگردند.

قبل از عمل، دندانپزشک شما یک برنامه درمانی شخصی بر اساس نیازهای فردی و سلامت دندان شما تعیین می کند. این ممکن است شامل گرفتن اشعه ایکس یا سی تی اسکن برای ارزیابی ساختار استخوان و برنامه ریزی قرار دادن ایمپلنت ها باشد.

در طول این عمل، دندانپزشک شما برش های کوچکی در بافت لثه ایجاد می کند تا به استخوان فک دسترسی پیدا کند. ایمپلنت‌ ها در زوایای خاصی در استخوان فک قرار می ‌گیرند تا از حداکثر ثبات و پشتیبانی از دندان‌ های مصنوعی اطمینان حاصل شود. پس از قرار گرفتن ایمپلنت ها، دندانپزشک مجموعه ای از دندان های موقت را به ایمپلنت ها متصل می کند. این دندان های موقت برای چندین ماه در جای خود باقی می مانند در حالی که ایمپلنت ها با استخوان فک ترکیب می شوند.

پس از تکمیل فرآیند استئواینتگراسیون، دندانپزشک شما مجموعه ای سفارشی از دندان های مصنوعی ایجاد می کند که متناسب با شکل و رنگ دندان های طبیعی شما طراحی شده اند. دندان های مصنوعی با استفاده از اباتمنت ها به ایمپلنت ها متصل می شوند که اتصالات فلزی کوچکی هستند که دندان ها را محکم در جای خود نگه می دارند.

دوره ریکاوری بعد از کاشت ایمپلنت

پس از عمل، طبیعی است که برای چند روز کمی تورم، کبودی و ناراحتی را تجربه کنید. دندانپزشک شما ممکن است داروهای ضد درد یا آنتی بیوتیک ها را برای کنترل درد و جلوگیری از عفونت تجویز کند.

مهم است که دستورالعمل های دندانپزشک خود را برای مراقبت های بعد از عمل به دقت دنبال کنید. این ممکن است شامل موارد زیر باشد:

خوردن غذاهای نرم در چند روز اول پس از عمل

شستشوی دهان با آب نمک برای بهبود بهبودی

پرهیز از مصرف سیگار و الکل

تمیز نگه داشتن ناحیه اطراف ایمپلنت برای جلوگیری از عفونت

اکثر بیماران می ‌توانند در عرض چند روز پس از انجام عمل، فعالیت‌ های عادی خود را از سر بگیرند، اگرچه اجتناب از فعالیت‌ های شدید و ورزش برای چند هفته مهم است.

عوامل موثر بر هزینه  All-on-4

در اینجا عواملی وجود دارد که بر هزینه All-on-4 تأثیر می گذارد:

موقعیت جغرافیایی مطب دندانپزشکی

ممکن است نیاز به جراحی اضافی دهان باشد.

تخصص دندانپزشک، متخصص پروتز، جراح دهان

شیوه های فردی قیمت های متفاوتی دارند.

تبلیغاتی که مخصوص هر مطب دندانپزشکی است

فرآیند و فواید کاشت ایمپلنت همه روی چهار

درمان سریع است.

ما می ‌توانیم دندان ‌های مصنوعی شما را در همان روزی که ایمپلنت ‌های شما انجام می ‌دهید در کلینیک رایا دنتال قرار دهیم. در نتیجه، می توانید بلافاصله از لبخند جدید خود لذت ببرید! نیازی نیست مزایای زیبایی ترمیم دندان های خود را برای مدت طولانی به تعویق بیندازید.

پروتزهای سنتی نسبت به All-on-4 زمان بیشتری برای قرار گرفتن و نتایج بهتری دارند. در واقع، زمان نصب ایمپلنت All-on-4 سریعتر از سایر انواع ایمپلنت است و هنگامی که ایمپلنت ها در جای خود قرار می گیرند، اغلب از تحلیل استخوان فک جلوگیری می شود.

کاشت ایمپلنت دندان

مزایای ایمپلنت دندان با تکنیک All-on-4

مزایای ایمپلنت دندان با تکنیک All-on-4

پروتزهای سنتی تمایل به سر خوردن و تکان خورد در اطراف دهان دارند. دندان مصنوعی سنتی باعث می شود افراد کمتر لبخند بزنند و در خوردن غذاهایی که قبلا از آن لذت می بردند دچار مشکل شوند. ایمپلنت های All-on-4 این مشکل را با ایجاد یک لنگر که می تواند به یک ایمپلنت سفارشی متصل شود، حل می کند.

ایمپلنت دندان در داخل دهان حرکت نمی کند زیرا به طور ایمن به چهار لنگر متصل شده است. در نتیجه فناوری  All-on-4، بیماران می ‌توانند لبخند بزنند، بجوند و در تمام فعالیت ‌هایی که همیشه از آن لذت می ‌بردند شرکت کنند. در نتیجه، ایمپلنت ‌ها و ترمیم ‌های دندان All-on-4 بسیار راحت ‌تر از پروتزهای سنتی هستند.

در ایمپلنت دندان، نیازی به چسب دندان نیست

بیمارانی که از دندان مصنوعی سنتی استفاده می کنند باید دائماً نگران باشند که هنگام غذا خوردن، صحبت کردن یا لبخند زدن دندان مصنوعی آنها بیفتد یا بلغزد. پروتزهای معمولی برای نگه داشتن آنها به چسب دندان نیاز دارند، اما ایمپلنت های All-on-4 به طور ایمن به چهار لنگر در دهان متصل می شوند و نیاز به چسب دندانی را از بین می برند. با  All-on-4، چهار ایمپلنت در فک از یک پل ثابت کامل پشتیبانی می کنند.

ایمپلنت های دندانی All-on-4 در مقابل ایمپلنت های دندانی سنتی

ایمپلنت های دندانی All-on-4 دارای مزایای متعددی نسبت به ایمپلنت های دندان سنتی هستند. به عنوان مثال، آنها به ایمپلنت کمتری برای حمایت از قوس کامل دندان نیاز دارند، به این معنی که این روش کمتر تهاجمی است و معمولاً شامل جراحی کمتری است. علاوه بر این، ایمپلنت های دندانی All-on-4 اغلب می توانند بدون نیاز به پیوند استخوان قرار داده شوند که می تواند در زمان و هزینه صرفه جویی کند. در نهایت، ایمپلنت های دندانی All-on-4 اغلب می توانند بلافاصله بارگذاری شوند، به این معنی که بیمار می تواند دندان های جدید خود را در همان روز جراحی قرار دهد.

نتیجه گیری:

ایمپلنت دندان All-on-4  مزایای زیادی نسبت به روش های کاشت سنتی دارد. به عنوان مثال، در این روش به ایمپلنت کمتری نسبت به ایمپلنت های سنتی نیاز دارد، به این معنی که ممکن است برای بیمارانی که تراکم یا حجم استخوان فک محدودی دارند، گزینه مناسبی باشد. علاوه بر این، ایمپلنت دندان All On Four اغلب می ‌تواند در یک روز تکمیل شود، که آن را به گزینه ‌ای مناسب برای بیمارانی تبدیل می‌ کند که می ‌خواهند لبخند خود را به سرعت بازگردانند. شما می توانید در کلینیک رایا دنتال کاشت ایمپلنت دندان را از طریق تکنیک All-on-4 بدون درد و خونریزی انجام دهید.