بلیچینگ دندان چقدر دوام دارد؟

همه عاشق یک لبخند روشن و سفید هستند، اما اکثر مردم دندان های درخشانی که هالیوود محبوب کرده است را ندارند. محصولات سفیدکننده خانگی مانند نوارها و ژل ‌ها یا روش ‌های بلیچینگ دندان در مطب دندانپزشکی، برخی از راه ‌هایی هستند که دندان ‌های افراد را درخشان می‌ کنند و لکه ‌های سطحی را کاهش می ‌دهند. اما سوال مهم این است که بلیچینگ دندان چقدر دوام دارد؟

مهم نیست از چه نوع فرآیند سفید کردن دندان استفاده می کنید، بلیچینگ دندان برای همیشه دوام نخواهد داشت. محصولات خانگی ممکن است نتایج حداقل تا عالی داشته باشند که برای چند ماه ماندگاری دارند. پروسه های دندانپزشکی حرفه ای ممکن است این زمان را تا 2 تا 3 سال افزایش دهند.

در این مقاله روش ‌های مختلف سفید کردن دندان را با هم مقایسه کرده تا ببینم کدامیک طولانی‌ ترین دوام نتایج را دارد. همچنین به شما توضیح خواهیم داد که چه مدت می توانید انتظار دوام آنها را داشته باشید و چه کاری می توانید برای طولانی تر شدن سفیدی دندان انجام دهید.

بلیچینگ دندان چیست؟

عواملی موثر بر بلیچینگ دندان

عواملی که بر دوام بلیچینگ دندان تاثیر می گذارد

اگر تا به حال به این فکر کرده اید که نتایج بلیچینگ شما چقدر طول می کشد، تنها نیستید. در واقع چند عامل وجود دارند که می ‌توانند بر مدت زمانی که دندان های شما سفید می مانند، تأثیر بگذارند.

لکه های درونی در مقابل لکه های بیرونی

به خاطر داشته باشید که درجه و نوع تغییر رنگ یا لکه دندان شما مهم است. دو نوع لکه دندان وجود دارد:

لکه های داخلی آنهایی هستند که در داخل دندان ایجاد می شوند، اغلب در نتیجه مصرف برخی داروها (مانند تتراسایکلین) یا به دلیل ضربه (مانند دندانی که کشیده شده و جایگزین نشده است). از آنجایی که این لکه ها در داخل دندان هستند، درمان آنها دشوارتر است و معمولاً نیاز به سفید کردن دندان به صورت حرفه ای دارند.

از طرف دیگر لکه های خارجی روی سطح دندان ایجاد می شوند. این نوع لکه ها عموماً به دلیل عادت هایی مانند نوشیدن قهوه، چای یا شراب قرمز ایجاد می شوند. سیگار کشیدن؛ یا خوردن غذاهایی با مقدار زیادی ادویه یا رنگدانه، به عنوان مثال. زردچوبه، سس سویا و شکلات تلخ. از آنجایی که لکه های بیرونی روی سطح دندان قرار دارند، درمان لکه های خارجی آسان تر است.

برخی از این موارد ممکن است بتوانید کنترل کنید، اما برخی دیگر ممکن است نتوانید کار زیادی در مورد آنها انجام دهید.

عوامل تاثیر گذار بر دوام بلیچینگ دندان

در ادامه به برخی عوامل مهم و تاثیرگذار در دوام بلیچینگ دندان می پردازیم که عبارتند از:

نوع روش سفید کردن دندانی که استفاده می کنید

اگر کیت سفید کننده دندان را در خانه انتخاب می کنید، به طور کلی می توانید انتظار داشته باشید که نتایج بلیچینگ شما در حدود چهار تا شش ماه باقی بماند. با این حال، اگر انتخاب کنید که دندان های خود را به طور حرفه ای در مطب دندانپزشکی سفید کنید، نتایج شما می تواند تا یک سال یا حتی بیشتر با مراقبت مناسب باقی بماند.

نوع غذا و نوشیدنی که مصرف می کنید

اگر از نوشیدن مایعات تیره رنگ مانند قهوه، چای یا شراب قرمز به طور منظم لذت می برید، احتمالاً دندان هایتان زودتر از افرادی که این کار را نمی کنند شروع به زرد شدن می کنند. همین امر در مورد غذاهای دارای رنگدانه یا اسیدی مانند انواع توت ها یا سس گوجه فرنگی نیز صدق می کند.

در حالی که واضح است که نمی ‌توانید از این موارد به ‌کلی اجتناب کنید، اگر می ‌خواهید نتایج سفید کردن دندان ‌هایتان ماندگار باشد، مهم است که به دفعات مصرف آن ‌ها توجه داشته باشید.

رنگ طبیعی دندان های شما

باور کنید یا نه، رنگ طبیعی دندان های شما نیز می تواند در ماندگاری نتایج موثر باشد. افرادی که رنگ دندان‌ های زردتری دارند، احتمالاً بعد از سفید کردن حرفه ‌ای دندان ‌های خود، بزرگ ‌ترین تغییر را خواهند دید، زیرا برای شروع، لکه‌ های بیشتری دارند. با این حال، افرادی که به طور طبیعی دندان‌ های سفیدتری دارند ممکن است نیاز به طول درمان کمتری داشته باشند.

سن شما

متأسفانه، با افزایش سن، دندان های ما بیشتر رو به زرد شدن می روند. این به این دلیل است که لایه رویی دندان یا مینای ما شروع به نازک شدن می کند و عاج (که رنگ مایل به زردی است) زیر آن نمایان می شود.

اگر بالای 30 سال سن دارید، می توانید انتظار داشته باشید که سفید کردن دندان های شما به اندازه افرادی که در دهه 20 زندگی خود هستند، طولانی نباشد.

بعد از سفید کردن چقدر از دندان های خود مراقبت می کنید

بهداشت دهان و دندان مناسب نه تنها برای حفظ سلامت کلی دندان بلکه برای ظاهر لبخند شما نیز مهم است. آیا سیگار می کشید یا از محصولات تنباکو استفاده می کنید؟ برای حفظ نتایج، ممکن است لازم باشد دندان های خود را به طور حرفه ای بیشتر سفید کنید زیرا سیگار کشیدن می تواند باعث زرد شدن زودرس دندان ها شود.

همچنین، ممکن است همیشه این را از زبان دندانپزشک خود بشنوید که حتما دو بار در روز مسواک بزنید، به طور منظم از نخ دندان استفاده کنید و از دهانشویه های بدون الکل استفاده کنید تا لبخندتان روشن و درخشان بماند!

اثر بلیچینگ دندان چقدر طول می کشد؟

مدت زمانی که می توانید انتظار داشته باشید که سفید کردن دندان دوام داشته باشد، بر اساس نوع سفید کننده ای است که استفاده می کنید. عادات سبک زندگی شما نیز تاثیر دارد.

درمان های سفید کننده دندان برای کاهش لکه ها طراحی شده اند نه دفع آنها. اگر عادات دهان و دندان خوبی دارید و دندان های خود را تمیز نگه می دارید، محصولات خانگی و روش های دندانپزشکی دوام بیشتری خواهند داشت.

اگر می ‌خواهید دندان‌ های خود را در فاصله بین ویزیت ‌های دندانپزشکی تمیز کنید و سفید نگه دارید، کیت ‌های سفیدکننده دندان در خانه وجود دارد که می ‌توانید از آنها استفاده کنید. اینها به اندازه مواردی که در درمان ‌های حرفه ‌ای سفید کردن دندان استفاده می‌ شوند قوی نیستند، اما می‌ توانند به درخشان ‌تر شدن دندان‌ ها و حفظ نتایج شما کمک کنند.

ماندگاری بلیچینگ دندان

اثر بلیچینگ دندان چقدر طول می کشد؟

جمع بندی:

به طور کلی، سفید کردن دندان در مطب نتایج طولانی ‌تری نسبت به درمان‌ های خانگی دارد. این به این دلیل است که در درمان های داخل مطب از مواد سفید کننده قوی تری نسبت به آنچه که بدون نسخه موجود است استفاده می شود.

ژل های حرفه ای در مقایسه با ژل های سفید کننده خانگی دارای 3 برابر میزان پراکسید هیدروژن هستند که دندان ها را سفید می کند. علاوه بر این، درمان ‌های داخل مطب معمولاً ایمن‌ تر هستند، زیرا تحت نظارت دقیق دندانپزشک شما هستند.

برای دستیابی به نتایج طولانی مدت از درمان سفید کردن دندان های خود، توصیه می کنم یک درمان در مطب را از متخصصان دندانپزشکی آموزش دیده مانند تیم ما در کلینیک رایا دنتال دریافت کنید.

ما درمان‌ های حرفه‌ ای سفید کردن دندان را ارائه می ‌دهیم که می ‌تواند به درخشان ‌تر شدن دندان ‌های شما کمک کند و به شما اعتماد به نفس لازم برای نشان دادن لبخندتان را بدهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات سفید کردن دندان ها و نحوه کمک به شما برای دستیابی به دندان های زیبا و سفیدی که می خواهید، امروز یک مشاوره با متخصصین حرفه ای ما در رایا دنتال برنامه ریزی کنید.