هزینه عصب کشی و روکش دندان چقدر است؟

هزینه عصب کشی و روکش دندان ممکن است نگران کننده باشد به خصوص اگر بودجه کافی ندارید، اما در مورد روکش دندان باید موارد بیشتری را در نظر بگیرید. شاید قیمت روکش دندان کمی بالا باشد اما از نظر دوام، طول عمر و زیبایی گزینه بسیار مناسبی است.

نوشیدن قهوه، سیگار کشیدن یا مصرف مواد غذایی یا نوشیدنی با رنگدانه قوی مانند انواع آبمیوه، می تواند دندان های شما را لکه دار کند. علاوه بر این، اسید این غذاها و نوشیدنی ها حتی می تواند به مینای دندان آسیب دائمی بزند.

دندان های شکسته یا ترک خورده یا فاصله بین دندان ها نیز می تواند مشکل ساز باشد. اگرچه ممکن است این مشکلات در ابتدا جزئی به نظر برسند، اما می توانند در طول زمان بدتر شوند و منجر به مشکلات مهم تری شوند. و اینجاست که درمان هایی مانند روکش های دندان چینی می توانند به شما کمک کنند.

روکش های دندانی پوسته های نازکی هستند که از پرسلن یا رزین کامپوزیت ساخته شدند که برای پوشاندن سطح جلوی دندان ها و بهبود ظاهر آن ها طراحی شده اند. پوسته های سفارشی چینی تقریباً شبیه دندان های واقعی هستند و اغلب به ونیرهای کامپوزیت ترجیح داده می شوند.

به این دلیل که پرسلن می ‌تواند خاصیت بازتاب نور دندان‌ های طبیعی را بهتر از هر روش درمانی موجود دیگری تقلید کند. بیایید نگاهی دقیق ‌تر به روکش ‌های چینی بیندازیم، این که چگونه می ‌توانند لبخند شما را تغییر دهند و هزینه روکش دندان چقدر است؟

اگر دندان عفونی دارید که منجر به آسیب دیدن اعصاب و پالپ شده است، عمل کانال ریشه ممکن است راه حل ایده آل دندانپزشکی باشد. اما بسته به تعدادی از عوامل پزشکی و مالی، هزینه لزوماً مقرون به صرفه نیست. برای اطلاع از نحوه عملکرد فرآیند ریشه، چه کسی و چرا به آن نیاز داشته باشد و اینکه آیا هزینه مراقبت می تواند توسط بیمه دندانپزشکی پوشش داده شود، ادامه این مقاله را مطالعه کنید.

کانال ریشه دندان

کانال ریشه یا عصب کشی چیست؟

کانال ریشه یا عصب کشی چیست؟

کانال ریشه یک عمل ریشه دندان است که توسط دندانپزشک عمومی یا متخصص ریشه انجام می شود – متخصصی که منحصراً کانال های ریشه و سایر روش های مربوط به عصب دندان را انجام می دهد – که برای درمان عفونت عمیق دندان با برداشتن بافت عصبی عفونی طراحی شده است.

دندان های ما از یک لایه مینا در خارج، یک لایه دوم از عاج و یک هسته نرم داخلی که تا ریشه استخوان فک امتداد می یابد، ساخته شده است. هسته حاوی پالپ دندان است که از اعصاب، عروق خونی و بافت همبند تشکیل شده است.

وقتی پوسیدگی به هسته نرم راه پیدا می کند، پالپ ممکن است ملتهب یا عفونی شود و نیاز به کانال ریشه داشته باشد. خوشبختانه، کانال ریشه یک راه حل طولانی مدت برای دندان آسیب دیده است.

چه کسی به عصب کشی دندان نیاز دارد؟

اگر دندانی آسیب دیده با عصب مرده دارید، دندانپزشک شما ممکن است یک کانال ریشه برای نجات آن پیشنهاد کند. اشعه ایکس تعیین می کند که آیا دندان پوسیدگی عمیق دارد یا خیر. در اینجا نگاهی دقیق تر به علل و علائم وجود دارد.

علل نیاز به عصب کشی چیست؟

دلایل متعددی وجود دارد که ممکن است دندان شما آسیب ببیند و عصب کشی را تضمین کند، از جمله پوسیدگی گسترده، اقدامات مکرر دندانپزشکی روی دندان، تاج معیوب یا ترک روی دندان. آسیب به دندان همچنین ممکن است منجر به آسیب پالپ شود و نیاز به کانال ریشه داشته باشد، حتی اگر هیچ ترک یا بریدگی قابل مشاهده ای وجود نداشته باشد.

علائم نیاز به عصب کشی

ممکن است علائمی مانند درد در دندان عفونی یا تورم اطراف لثه را تجربه کرده باشید. یا ممکن است پس از انجام عکسبرداری با اشعه ایکس، هیچ علامتی از خود نشان ندهند.

بسیاری از علائم فیزیکی معمولاً تا زمانی که مشکل پیشرفته نشده است شروع نمی ‌شوند و به نوبه خود، احتمالاً هزینه‌ های بیشتری برای تعمیر دارند، بنابراین مراجعه منظم به دندانپزشک برای بازدیدهای مراقبت‌ های پیشگیرانه بسیار مهم است.

هزینه عصب کشی چقدر است؟

هزینه کانال ریشه به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله اینکه کدام دندان آسیب دیده، نوع مطب دندانپزشکی که برای درمان مراجعه می کنید و موارد دیگر. بررسی کنید که آیا روش شما در یک مطب عمومی یا تخصصی انجام می شود و در صورت وجود چه نوع بیمه ای ممکن است داشته باشید. (هزینه عصب کشی توسط متخصصان ممکن است بیشتر از دندانپزشکان عمومی باشد.)

کل هزینه برای کسانی که بیمه دارند به عوامل دیگری مانند مکان، پوشش بیمه خاص آنها و اینکه آیا دندانپزشک ارائه دهنده بیمه است، بستگی دارد.

اغلب اوقات، کانال های ریشه نیاز به چندین قرار ملاقات دارند، در بعضی مواقع هزینه عمل به شدت عفونت، انجام عصب کشی و در نهایت روکش دندان بستگی دارد. بسته به وضعیت سلامت دهان و دندان، پوشش بیمه و … می توان هزینه نهایی عصب کشی و روکش دندان را برآورد کرد.

انواع مختلف روکش ها چیست؟

روکش های دندانی پرسلن ده ها سال است که توسط دندانپزشکان استفاده می شود. در طول سالیان متمادی، متخصصان دندانپزشکی زیبایی پیشرفت های زیادی در انواع مواد مورد استفاده در طراحی روکش های دندان از نظر دوام و طول عمر داشته اند.

روکش های چینی سنتی

اینها محبوب ترین روکش های چینی موجود هستند. دندانپزشک شما از دندان ‌های شما اسکن های دقیقی می‌ گیرد و متخصصین ماهر به آن ‌ها ظاهر و احساسی مطابق با دندان‌ های طبیعی شما می ‌دهند.

روکش هایی با حداقل آماده سازی

اگر نگرانی های زیبایی کمتری دارید، دندانپزشک شما ممکن است روکش هایی را با حداقل آماده سازی استفاده کند. آنها نازک تر از روکش های سنتی هستند و نیازی به برداشتن گسترده مینا ندارند. اگر واقعاً می‌ خواهید سلامت دهان خود را بهبود ببخشید، اما می ‌خواهید رویکرد درمانی محافظه ‌کارانه‌ تری داشته باشید، روکش ‌هایی با حداقل آمادگی برای شما مناسب هستند.

ونیرهای کامپوزیت

ونیرهای دندانی چینی ونیرهای کامپوزیت با رنگ دندان شما مطابقت دارند تا شکل دقیق دندان مورد نیاز شما را ایجاد کنند.

ونیرهای کامپوزیت جایگزینی برای پرسلن رزین کامپوزیت است. این همان ماده ای است که برای پرکردگی های همرنگ دندان استفاده می شود. ونیرهای کامپوزیت دندان که مخصوص مسائل دندانی مانند ترک، تغییر رنگ و تراشیده شدن دندان ها هستند، در مقایسه با پرسلن مقرون به صرفه تر هستند.

باندینگ کامپوزیت دندان یک روش زیبایی مشابه است که برای پوشاندن عیوب دندان استفاده می شود. آنها نتایج بسیار چشمگیری را تنها در یک بار مراجعه به دندانپزشکی ارائه می دهند. دندانپزشک شما رزین را با رنگ دندان شما مطابقت می دهد و آن را به صورت لایه لایه اعمال می کند.

در اغلب موارد، دندانپزشک شما ونیرهای چینی یا کامپوزیت را برای شما پیشنهاد می کند زیرا اینها به طور گسترده ای بهترین گزینه های روکش برای اکثر بیماران در نظر گرفته می شوند.

مزایای روکش دندان چیست؟

ونیرها ماندگاری بالایی دارند و در برابر سایش مقاوم هستند. آنها لک نمی شوند و به رنگ سفید باقی می مانند. این روش برگشت پذیر نیست، اما با مراقبت مناسب، مطمئنا از ظاهر جدید خود راضی خواهید بود. اگر مطمئن نیستید که یک گزینه غیر قابل برگشت مانند روکش می خواهید، آن را برای لبخندی صاف و درخشان در نظر بگیرید.

قیمت روکش دندان

روکش دندان چیست؟

هزینه ونیر دندان چقدر است؟

اگر به دنبال روکش های چینی هستید، بدانید که آنها گزینه ای مقرون به صرفه هستند. با هزینه متوسط شما می‌ توانید لبخندی بی‌ نقص داشته باشید که با خیال راحت آن را به نمایش بگذارید. فقط دو هفته طول می کشد تا به آن لبخند کاملی که می خواستید برسید.

نتیجه گیری:

اگر قصد انجام عصب کشی و روکش دندان را دارید، به کلینیک دندانپزشکی رایا دنتال مراجعه نمایید و یا از طریق راه های ارتباطی زیر با مشاورین ما تماس بگیرید.