قیمت ایمپلنت دیجیتال چقدر است؟

قیمت ایمپلنت دیجیتال یکی از عوامل مهم در انتخاب و تصمیم‌ گیری برای درمان ‌های دندانی است که به دلیل استفاده از تکنولوژی ‌های پیشرفته و دقیق، ممکن است نسبت به روش ‌های سنتی بالاتر باشد. قیمت ایمپلنت دیجیتال چقدر است؟ ایمپلنت دیجیتال به کمک تکنیک‌ های تصویربرداری پیشرفته و نرم‌ افزارهای طراحی سه ‌بعدی، امکان برنامه‌ ریزی دقیق و نصب آسان ‌تر ایمپلنت ‌ها را فراهم می ‌کند.

این تکنولوژی به دلیل دقت بالا و کاهش زمان درمان، هزینه ‌های بیشتری را به همراه دارد. برای دریافت قیمت دقیق، بررسی قیمت ‌های مختلف و مشاوره با دندانپزشکان متخصص ضروری است، زیرا هزینه‌ ها می ‌توانند به عوامل مختلفی مانند برند ایمپلنت، پیچیدگی درمان و منطقه جغرافیایی بستگی داشته باشند.

جراحی ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندانی چیست؟

ایمپلنت دندانی چیست؟

ایمپلنت دندان یک ریشه دندان مصنوعی از جنس تیتانیوم است که با جراحی در استخوان فک شما کاشته می شود تا به عنوان ریشه دندان جدید عمل کند. ایمپلنت دندان یک گزینه جایگزین دندان پس از، از دست دادن یا کشیدن دندان است. ایمپلنت های دندانی بیش از 30 سال است که منجر به ترمیم دندان موفق شده اند.

بعد از کاشت پایه ایمپلنت پروسه ادغام استخوان و ایمپلنت آغاز می شود که طی آن پایه ایمپلنت به طور طبیعی طی مدت زمانی با استخوان فک پیوند می خورد. بعد از آن یک روکش دندانی روی ایمپلنت قرار می گیرد که ظاهری مشابه با دندان های طبیعی دارد.

ساختار ایمپلنت دندانی چیست؟

بدنه ایمپلنت دندانی از سه قطعه تشکیل شده است که عملکردهای مختلفی را انجام می دهند:

ایمپلنت (یا پیچ) به عنوان ریشه مصنوعی دندان عمل می کند.

اباتمنت محل اتصال بین پیچ ایمپلنت و روکش است.

تاج دندان که در بالای اباتمنت قرار می گیرد. آنها با شکل و ظاهر دندان های طبیعی شما مطابقت دارند.

4 نوع ایمپلنت دندان

انواع مختلفی از ایمپلنت های دندانی موجود است که شامل موارد زیر می شوند:

  1. ایمپلنت تک دندان

یک ایمپلنت دندان زمانی ایده آل است که یک دندان از دست رفته باشد و شما بخواهید آن را برای زیبایی، راحتی و عملکرد جایگزین کنید. بعد از کاشت ایمپلنت به یک روکش دندان نیاز دارد که به پیچ ایمپلنت متصل شود.

  1. پل پشتیبانی شده از ایمپلنت

بریج های دارای ایمپلنت برای افرادی که چندین دندان از دست رفته دارند ایده آل هستند. ایمپلنت به عنوان یک لنگر برای بریج (به جای دندان طبیعی) عمل می کند. بریج دندانی ثابت با جلوگیری از حرکت دندان های دیگر، عملکرد دندان را بازیابی می کند. همچنین عملکردهای خوردن و صحبت کردن را بهبود می بخشد.

  1. ایمپلنت دندان All-on-4

ایمپلنت All-on-4 زمانی توصیه می شود که بیمار به دنبال راه حلی مطمئن برای بسیاری از دندان های از دست رفته خود باشد. این نوع ایمپلنت کل فک بالا یا پایین (یا هر دو قوس) را بازیابی می کند و یک ترمیم دائمی محسوب می شود. با این حال، اوردنچر را می توان برای تمیز کردن و معاینه دندان برداشت.

  1. ایمپلنت دندان 3 به 6

جایگزینی برای دندان مصنوعی نگهدارنده ایمپلنت، ایمپلنت 3 به 6 است. این شامل سه پل دندانی مجزا است که به شش ایمپلنت دندانی متصل شده اند.

انواع ایمپلنت دندان از نظر تکنیک کاشت

ایمپلنت های دندانی به دو شکل مختلف وجود دارند که عبارتند از:

ایمپلنت اندوستال

ایمپلنت اندوستئال (ایمپلنت شکل ریشه) امروزه رایج ترین مورد استفاده است. این نوع ایمپلنت با استفاده از پایه ای از جنس تیتانیوم، پیچ های کوچک و مواد آلوپلاستیک ساخته شده است که به منظور پیوند بافت مصنوعی در نظر گرفته می شود.

ایمپلنت های اندوستال با جراحی در استخوان فک قرار می گیرند. با گذشت زمان، ایمپلنت ها با استخوان طبیعی پیوند می یابند.

ایمپلنت ساب پریوستئال

ایمپلنت ساب پریوستئال بسیار نادر است. با این حال، آنها برای افرادی که استخوان فک طبیعی کافی برای حمایت از ایمپلنت اندوستال ندارند، گزینه بهتری هستند.

ایمپلنت ساب پریوستال در زیر لثه (روی یا بالای استخوان فک) قرار می گیرد. از طریق جراحی در استخوان فک قرار داده نمی شود.

مراحل کاشت دندان دیجیتال

کاشت ایمپلنت دندان دیجیتالی نوعی جراحی سرپایی محسوب می شوند و بیماران می توانند در همان روز جراحی به خانه بازگردند.

به دلیل روند بهبودی و قرار دادن دندان مصنوعی (تاج) این روش ممکن است چندین ماه طول بکشد. متخصصانی که می توانند جراحی ایمپلنت دندان را انجام دهند عبارتند از:

جراحان فک و صورت

پریودنتیست ها

متخصصین پروتز

این روش بسته به تعداد ایمپلنت های مورد نیاز بیمار به چند مرحله تقسیم می شود:

اول: حذف بقایای دندان یا کشیدن دندان

اگر دندان آسیب دیده هنوز در دهان شما باشد، دندانپزشک آن را می کشد. اگر دندان شما قبلاً از بین رفته باشد، این مرحله ضروری نیست.

دوم:  پیوند و آماده سازی استخوان فک

بیمارانی که تحت عمل جراحی ایمپلنت قرار می گیرند ممکن است فک های نرمی داشته باشند. در این صورت پیوند استخوان ضروری خواهد بود.

این مقدار استخوان را بهبود می بخشد و تضمین می کند که این روش شکست نمی خورد. روند بهبود پیوند استخوان چند ماه طول می کشد تا ایمپلنت دندانی قرار گیرد.

سوم:  قرار دادن ایمپلنت دیجیتال

در طی عمل، جراح دهان با برش لثه از طریق اشعه و به صورت دیجیتالی، استخوان را در معرض دید قرار می دهد.

جراح دهان یا پریودنتیست سوراخ هایی را در استخوان ایجاد می کند. سپس ایمپلنت (یک پست) را در عمق استخوان قرار می دهند که به عنوان ریشه دندان عمل می کند.

اگر دندان جلویی در حال ترمیم باشد، دندانپزشک فضای آن را با یک تاج موقت پر می کند تا زمانی که ایمپلنت زیر لثه بهبود یابد. اگر دندان پشتی باشد، چیزی روی آن قرار نمی‌دهند.

چهارم: مرحله بهبود

استخوان سازی پس از قرار دادن ایمپلنت فلزی در استخوان فک شما آغاز می شود. این زمانی است که استخوان نگهدارنده شروع به پیوند با ایمپلنت می کند.

این فرآیند می ‌تواند چندین ماه طول بکشد و دندانپزشک اطمینان حاصل می‌ کند که پایه به اندازه کافی محکم است تا از یک دندان مصنوعی (تاج دندان) پشتیبانی کند.

پنجم: قرار دادن اباتمنت (تهیه تاج)

پس از تکمیل فرآیند بهبودی، دندانپزشک شما یک اباتمنت را در بالای پست ایمپلنت قرار می دهد. اباتمنت ایمپلنت را در بالای بافت نرم (لثه) گسترش می دهد. این مرحله امکان قرار دادن آسان تاج دندان را فراهم می کند.

ششم: قرار دادن تاج (دندان مصنوعی)

هنگامی که ایمپلنت در استخوان رشد کرد و به اندازه کافی قوی شد تا از دندان پشتیبانی کند، تکنسین دندانپزشکی یک تاج دندان سفارشی در آزمایشگاه می سازد. تاج دندان شبیه دندان های طبیعی شما است و روی اباتمنت قرار می گیرد، این تنها قسمت قابل مشاهده ایمپلنت می شود.

ساختار ایمپلنت دندان

مراحل کاشت دندان دیجیتال

مراقبت های بعد از جراحی ایمپلنت

داروهای ضد درد و آنتی بیوتیک ها معمولا بعد از عمل تجویز می شوند. مهم است که فقط غذاهای نرم بخورید و عادات مراقبت از دهان را در طول فرآیند بهبودی انجام دهید.

مصرف الکل، کافئین و تنباکو را محدود کنید تا بهترین نتیجه را ببینید. معاینات منظم در چند ماه اول پس از عمل ضروری است. همچنین باید معاینات منظم دندانپزشکی بعد از جراحی را دنبال کنید.

عوارض و عوارض جراحی ایمپلنت دندان

اکثر روش های کاشت ایمپلنت موفقیت آمیز هستند. با این حال، هنوز خطراتی از مراقبت ناصحیح و اشتباه وجود دارد.

برای کاهش این خطر، مراقبت های بهداشتی دهان و دندان را در خانه انجام دهید، از جمله تغذیه مناسب، مسواک زدن و نخ دندان کشیدن.

مانند هر جراحی دندانپزشکی، ناراحتی جزئی طبیعی است. عوارض جانبی رایج (که تهدیدی برای ایمپلنت نیستند) عبارتند از:

تورم لثه و صورت

کبودی روی پوست یا لثه

خونریزی جزئی

درد در جایی که ایمپلنت گذاشته شده است

جمع بندی:

اگر دندان هایتان را اخیرا از دست داده اید و قصد انجام کاشت ایمپلنت دندان دیجیتال را دارید و بابت هزینه های آن نگرانید، لازم است بدانید که مزیت های ایمپلنت دیجیتال به قدری زیاد است که ارزش یک سرمایه گذاری را برای همیشه دارد.

در کلینیک رایا دنتال شما می توانید دندان هایتان را در کوتاه ترین زمان و تحت نظر متخصصین خبره و حرفه ای ایمپلنت کنید و با اطمینان خاطر از عدم به وجود آمدن عوارض ناشی از کاشت ایمپلنت، مطب را ترک کنید. برای رزرو وقت خود از طریق راه هاری ارتباطی با ما تماس بگیرید.